Hallo vanuit België!

Stel je zelf even voor, en vertel op welke manier jij bezig bent met Polly Pockets.<br>
Tell us something about yourself and how you came across this message board.
Sparkalisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-05-2014 15:55

Hallo vanuit België!

Bericht door Sparkalisha » 16-05-2014 15:59

Hallo, PP verzamelaars :)

Ik kwam onlangs toevallig op YouTube een filmpje tegen van iemand die ik al een tijdje volg, waarin ze haar Polly Pocket verzameling liet zien. Dat deed me eraan denken dat ik bij mijn ouders thuis nog een hele mand met mini-huisjes en dergelijke heb staan.. ..en hoe geweldig leuk die eigenlijk wel zijn!

Dus die haal ik straks even, en dan komen er natuurlijk foto's!

Ik ben nogal een forum-fan, dus eventjes Googlen later kwam ik hier terecht. Ik heb echter steeds de angst dat een forum al te oud is en geen recente posts meer heeft.. .. ..maar dit is nog gloednieuw! Dat valt me echt mee, ben blij dat ik dit gevonden heb :)

Mijn naam is Marjan, maar zeg maar Sparkie ;)
Als het maar glittert, zeg ik altijd.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 16-05-2014 17:48

Hoi Sparkie!

Welkom hier!
Ik word helemaal enthousiast van je voorstelpost. Ik ben erg benieuwd naar je verzameling!
Het is nog zo rustig omdat zich pas twee verzamelaars aangemeld hebben, Anne-Marie en nu jij.
Hopelijk kunnen we er met z'n allen een steeds actiever forum van maken. Ik ben ook wel een beetje een forum junkie

Met die glitters in je onderschrift komt het wel goed als je Polly Pockets verzamelt. Glitters genoeg!


Groetjes,

Chantal

Wim
Site Admin
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-02-2014 12:52

Bericht door Wim » 16-05-2014 18:19

Hallo Sparkie
Welkom hier. Zelf ben ik geen verzamelaar. Maar inmiddels ken ik al een aantal fanatieke verzamelaars. Ach ik zorg dat het forum blijft draaien, nou ja dat probeer ik tenminste. Dat is mijn bijdrage dus.

groetjes wim

Sparkalisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-05-2014 15:55

Bericht door Sparkalisha » 16-05-2014 20:36

..ik wilde mijn foto's plaatsen (heb ze geupload op Flickr), maar ik mag blijkbaar niet? Weet iemand hier iets op? ..of is het de bedoeling dat ik ze upload hier op het forum via "Voeg een foto toe." onderaan het "antwoord" veld?
Als het maar glittert, zeg ik altijd.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 16-05-2014 20:57

Das een goeie vraag. Ik maak zelf nooit gebruik van Flickr dus hoe dat precies zit weet ik niet.
De meeste mensen vinden het het handigst om inderdaad de functie "voeg foto toe" te gebruiken.

Eerder was het zo dat als je Afbeelding gebruikte met daartussen de link naar de foto je hem te zien kreeg maar met foto's van flickr schijnt dat inderdaad niet goed te lukken.
Heb alle trucjes die ik ken geprobeerd en het ook met foto's van andere websites geprobeerd maar ik krijg op die manier inderdaad geen plaatje te zien, zelfs geen aanklikbare link.
Wim en ik zullen kijken of we het raadsel op kunnen lossen, maar ik ben wel erg benieuwd naar de foto's dus als je het niet heel erg vind zou ik het wel heel erg leuk vinden als je ze op de "voeg foto toe" manier wil laten zien :D [/img]

Sparkalisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-05-2014 15:55

Bericht door Sparkalisha » 17-05-2014 08:13

Hey hey bedankt voor de warme welkom :D

EDIT: ..nu lukt het dus plots wel.. ..euh, ja ok dan, Flickr, jij je zin XD /EDIT

Je wilde foto's? Nou, foto's zul je krijgen ;)

AfbeeldingIMG_7746 by Lucid Lucy, on Flickr
Ik weet echt niet meer hoe deze set heet, maar hij dient als verzamelbak voor al mijn popjes :P

AfbeeldingIMG_7747 by Lucid Lucy, on Flickr
Dit zijn ze dus! In de grote bak liggen de officiële Polly Pocket popjes, in het kleinere bakje liggen de neppertjes (maar ik vind die net zo leuk hoor! Roodkapje enzo!) en in het uiterst rechtse bakje liggen mijn twee favorietjes. Ik weet het, je moet van iedereen houden, maar toch.. ;)


Ok, we vliegen erin! Eerst en vooral mijn babysitter setje! ..met omgevallen Babysitter, whoopsie!
AfbeeldingIMG_7748 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7749 by Lucid Lucy, on Flickr

Dan mijn lievelings-set, oh wat heb ik me daar suf mee gespeeld!! Helaas ontbreekt het popje met de paarse jurk :( die is op een boze ochtend in de stofzuiger van mama verdwenen en niet meer gevonden..
AfbeeldingIMG_7751 by Lucid Lucy, on Flickr
Ik speelde hier altijd dat het jungle-meisje (blond popje in het meest rechtse bakje op de foto van de verzamelbak) geadopteerd was door de twee inwoonsters van deze set. Ze was echter gewend in het oerwoud te wonen en hing daarom altijd de aap uit. Zo kroop ze in de kleerkast, waarvan de deur van links naar rechts kan schuiven ;)
AfbeeldingIMG_7752 by Lucid Lucy, on Flickr

Hier is dus de Jungle set:
Het meisje is een armpje kwijt, en de beer en het andere beest ben ik kwijt, heb enkel het aapje nog :(
AfbeeldingIMG_7753 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7754 by Lucid Lucy, on Flickr

Dan de school, natuurlijk!! Met de bankjes die stempeltjes waren en de tafel van de juf was het stempelkussen.. geweldig!
AfbeeldingIMG_7755 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7756 by Lucid Lucy, on Flickr

Van school over naar vakantie!!
Ik ben beide kindjes kwijt :(
AfbeeldingIMG_7757 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7758 by Lucid Lucy, on Flickr

Het kerkje was een van mijn eerste setjes, ik weet nog dat ik het helemaal geweldig vond dat de bruid haar lange jurk uit kon spelen :P
AfbeeldingIMG_7759 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7761 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7762 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7763 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7764 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7765 by Lucid Lucy, on Flickr

ZOMER!!
AfbeeldingIMG_7766 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7767 by Lucid Lucy, on Flickr

WINTER!!
AfbeeldingIMG_7768 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7770 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7771 by Lucid Lucy, on Flickr

Pizza, iemand pizza?
AfbeeldingIMG_7772 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7773 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7774 by Lucid Lucy, on Flickr
AfbeeldingIMG_7775 by Lucid Lucy, on Flickr

..en terug zomer!
Afbeelding1993 - PP Beach Cafe by Lucid Lucy, on Flickr
Afbeelding1993 - Beach Cafe by Lucid Lucy, on Flickr
Afbeelding1993 - PP Beach Cafe by Lucid Lucy, on Flickr
Afbeelding1993 - PP Beach Cafe by Lucid Lucy, on Flickr

..de popjes die geen huis of set meer hebben fotografeer ik wel een andere keer. Dit zijn mijn (min of meer) volledige setjes dus :)
Als het maar glittert, zeg ik altijd.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 17-05-2014 11:29

Leuk leuk leuk! Wat heb je veel leuke sets en ze zien er allemaal nog goed uit zeg! Het is heel lastig om niks kwijt te raken, zeker als je ermee gespeeld hebt.
Ik verzamel ze nu voor het leuke (en speel er, met mijn 30 jaar, toch ook nog af en toe mee) en een popje of onderdeeltje is kwijt voor je er erg in hebt.
Ze zijn zo klein en als ie toevallig een keer ergens in een hoekje is blijven liggen of op de grond is gevallen dan verdwijnt ie inderdaad in de stofzuiger en zie je hem nooit meer terug.


Die eerste set is de Polly Pocket Pretty Hair Playset uit 1990. Daar zitten oorspronkelijk ook nog een spiegeltje, kammetje en twee speldjes bij. En twee popjes.
Ik vind het superleuk om te lezen hoe je er verhalen bij verzon als je ermee speelde! Soms zou ik willen dat ik ook nog de fantasie van een kind had en dat soort verhaaltjes kon bedenken.

Sparkalisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-05-2014 15:55

Bericht door Sparkalisha » 17-05-2014 11:48

Oh bedankt voor die identificatie! ..dat moet dan ook de oudste set zijn die ik heb, het meerendeel is van 1993 als ik me niet vergis.
PFff, leeftijd heeft niks met fantasie te maken hoor, ik ben er net 28 geworden en geloof me als ik zeg dat ik die opengaande deurtjes en geheime compartementjes nog altijd helemaal de max vind ;)

Mijn moeder stond er altijd op dat ik alles bij elkaar hield, zo heb ik ook nog een hele mand vol My Little Pony ponies, en een met dinosaurussen, etc. Daar ben ik haar wel enorm dankbaar voor, zo vond ik mijn Polly Pockets ook binnen de 5 minuten terug, en zaten ze (bijna) allemaal mooi bij elkaar.

Ja ik ben echt blij dat ik ze nog heb, en later vandaag, of morgen, volgen nog foto's van individuele popjes waar ik geen set meer van heb :)
Als het maar glittert, zeg ik altijd.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 17-05-2014 12:09

Leuk, ik ben benieuwd, zo te zien zal je daar je handen nog aan vol hebben want het zijn er veel!
Openslaande deurtjes en geheime vakjes vind ik geweldig! Ik heb een set uit 1997, die staat hier ook al ergens bij de foto's. De Jewel Secrets. Daar zitten echt veel vakjes in en het leukste van al: Als je op een knopje duwt gaat het bed opzij en komt er een geheime kluis achter het bed tevoorschijn. Echt, dat kan ik wel 20x per dag bekijken en dan heb ik er nog geen genoeg van haha. Jammer genoeg is die set heel moeilijk compleet te vinden, en als ze er zijn zijn ze verschrikkelijk duur (meestal worden ze voor meer dan 100 euro per stuk verkocht met uitschieters boven de 200 euro). Sets met diertjes vind ik ook zo mega leuk! En eigenlijk alle sets waarin wat beweegt. Heb net een set van 2006 op de foto gezet en daarbij kan zelfs de deksel van 't toilet omhoog, en de prullenbak en koelkast kunnen open en dat soort dingentjes. Geweldig en dat ze het zo konden maken terwijl het zo klein is allemaal. Jammer dat er geen nieuwe meer gemaakt worden, ik denk dat er best een goeie markt voor zou zijn want vrijwel iedereen vindt de kleine popjes veel leuker dan de grote popjes van tegenwoordig

Dankzij jouw foto's heb ik ook meteen weer zin gekregen om met mijn pocketjes bezig te zijn (bijna 200 heb ik er nu denk ik) dus ik zal vandaag weer eens proberen wat nieuwe detailfotos op dit forum te zetten.
Eigenlijk moet ik mijn website ook nog even bijwerken, heb nog een paar dubbele disney sets die online moeten en er moet nog wat informatie bij. En aangezien het mooi weer is en ik een laptop heb doe ik dat denk ik mooi even buiten
:D

Sparkalisha
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-05-2014 15:55

Bericht door Sparkalisha » 17-05-2014 14:53

Oh ja die jewel set, die heb ik ook gezien op YouTube videos, heb hem helaas zelf nooit gehad.. maar inderdaad, ik sta nog steeds versteld van hoe ingenieus al die mini dingetjes zijn!! ..mechanisch gezien dan he.

Ik bedacht me ook nog iets anders! Zo'n huisje apart met een stukje weg eraan.. .. ..dat deed me zo ontzettend hard denken aan De Sims, het originele spel uit 2002 (denk ik?). Een virtueel poppenhuis, en PP is een miniatuur-poppenhuis. Nu wil ik dus de verhalen die mijn sims indertijd hebben gemaakt naspelen met mn PPs, en foto's nemen ervan en.. ..en ik moet verder werken voor school.

(ben weer gaan studeren wegens werkloosheid die me de keel uit kwam, zit nu in m'n eerste jaar lerarenopleiding basisonderwijs. druk druk druk, wil je niet weten XD)

Blij dat mijn foto's je hebben aangezet om je pockets weer eens vast te nemen :3

Ik voel me in elk geval wel helemaal deel van de PP familie die zich hier aan het ontwikkelen is ;)
Als het maar glittert, zeg ik altijd.

Plaats reactie