Nieuwe verzamelaar!

Stel je zelf even voor, en vertel op welke manier jij bezig bent met Polly Pockets.<br>
Tell us something about yourself and how you came across this message board.
Mugje
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-12-2016 11:08

Nieuwe verzamelaar!

Bericht door Mugje » 07-12-2016 21:17

Yay een forum! D

Hoi, ik ben Mettie. Woonachtig in Nieuwegein, 27jarig, verlieft, verlooft, kind gekregen, uh trouwen.. dat komt nog wel xD
En ik ben Polly Pocket fan D Toen ik 5 was heb ik voor mijn verjaardag een huisje gehad en het jaar daarop heb ik op koninginnendag er eentje bij gekocht.
Daar is het een beetje bij gebleven, maar ik heb met die twee huisjes heel veel gespeeld! (Zie foto's ;) ) De laatste 15(?) jaar hebben ze in een afgesloten doos gezeten, dus mijn eerste setje is nauwelijks verkleurd. De tweede was al verkleurt toen ik hem kocht, maar voor 50 cent hoor je mij niet moeilijk doen ;)
Vandaag heb ik via eBay een derde doosje gekocht (komen ook nog foto's van) en ik ben in overleg met Chantal over een ander huisje.

Het gaat mij eigenlijk alleen om de huisjes in de doosjes, die helemaal dicht kunnen. Grafisch werkt dat gewoon voor mij, oja, ik ben werkeloos grafisch vormgever en self employed kostuum designer )

Mijn dochtertje van bijna 3 is ook groot fan, heeft er letterlijk uren mee gespeeld nadat ik ze vanmiddag tevoorschijn heb gehaald.

En dan nu de foto's!

Dit was mijn eerste setje, slumberfun uit 1994. Stom genoeg heb ik hem onderweg naar school opengemaakt, waarbij het popje met de blonde paardestaart viel en direct weg was ( Daar hoop ik nog een nieuwe van te vinden.
Afbeelding


Overzicht van het hele huisje, zo knus <3
Afbeelding

Ik had bedacht dat de blonde de sportieve was en de bruine wat lui xD Ze heet Libby, kijkt graag tv en houdt van taart, daarom zit ze vaak in die poefstoel ^_^
Afbeelding

De bank klapt uit tot tweepersoons slaapbank.
Afbeelding

Close up van de bovenkant. Met bewegende koelkastdeuren en draaiende klok.
Afbeelding



Dit is het tweede huisje. de hairsalon van 1990, heb ik in 1996 op de koninginnenmarkt gekocht voor 50 cent )
Afbeelding

Overzicht van het hele ding.
Afbeelding

Hier zat ook een blond popje bij, dus dit was de nieuwe huisgenoot van Libby, ik heb haar Sally genoemt ) Sally is vrij ijdel, ze gaat vaak naar de kapsalon en hangt veel aan de telefoon met vriendinnen.
Afbeelding

En natuurlijk kan het niet dat het laatste popje (Suzy of Suzanne) geen bed heeft, dus de zonnebank was geen zonnebank, maar het bed van Suzy.
Afbeelding



En dit is mijn dochtertje bezig met beide huisjes (slapen, eten, douchen, oh, er is geen douche, dan is nu de haardroger de douche)
Afbeelding



En ik klets graag, dus er komen vast nog wel meer foto's en posts ^_^

Groetjes! Mettie (en Haelin)

Mugje
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-12-2016 11:08

Bericht door Mugje » 07-12-2016 21:19

Hmmm... foto's doen het niet ( hoe fix ik dat?
Ik heb gewoon de knop onderin 'Voeg een foto toe' gebruikt.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 07-12-2016 22:24

Hoi Mettie,

Supergezellig dat je je aangemeld hebt, vind ik heel erg leuk!!!!
Wat leuk dat je dochtertje ook zo enthousiast is, dat kan ook bijna niet missen hè, het is zo'n mooi meisjesspeelgoed, zoiets wordt tegenwoordig niet meer gemaakt.
Ja ebay is echt heel duur. Had je nog gekeken naar die link van Anne-Marie haar website? Haar pockets zijn heel betaalbaar en ze is ook altijd heel eerlijk: als er iets mee aan de hand is zet ze dat erbij.
Welk doosje heb je op de kop getikt?
Wat heb je een gaaf beroep, tenminste het lijkt me leuk, behalve het werkeloze gedeelte dan, maar hopelijk kan je dat opvangen met je kostuum design. Heb je voorbeelden van wat je zoal maakt?
Echt superknap, ik ben een minkukel als het om naaiwerk of kledingmaken enzo gaat. Ik kan nog net een gaatje dicht stikken maar een broek korter maken wordt al een heel ander verhaal...Heb je jezelf geleerd om kostuums te maken?



Ik denk dat er even een storing is met het uploaden van de foto's want voor zover ik kan zien is de link enzo allemaal goed.
Ik zal er morgen even naar kijken, maar stond net op het punt om naar bed te gaan dus dat ga ik eerst maar even doen hihi.

Mugje
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-12-2016 11:08

Bericht door Mugje » 07-12-2016 22:37

Hoi Chantal,

Ik heb de Studio flat te pakken ^_^ past mooi bij mijn Slumberparty, huisje twee van het rijtje ofzo xD
Afbeelding

En het werkeloze gedeelte is een 'jammer maar helaas'. Mijn vriend werkt gelukkig fulltime en met kostuums maken haal ik nog wat extraas binnen, alhoewel ik er niet dik geld voor vang. Zo'n tien euro per uur, maar liever met iets dat ik heerlijk vind om te dan dan met plees schoonmaken of biertjes tappen!
En ja ik heb een heleboel moois gemaakt de afgelopen jaren, grotendeels mijzelf aangeleerd en internet tutorials. Maar dat garandeert dat alles uniek is ;) Ik zal hieronder een paar foto's plaatsen van mijn favorieten (hopelijk is die error gauw opgelost ^_^ ), de rest van mijn werk kan je vinden op mijn facebook pagina. Zoals daar ook te zien is, hou ik echt van priegelwerk, wat ook mijn voorliefde voor PP verklaart ;)

de Link
https//www.facebook.com/MUGcreaties/?ref=aymt_homepage_panel

En de foto's

Kostuum voor mijn zusje, was zo ongeveer mijn eerste echte opdracht.
Afbeelding

Details van de kraag aan de voorkant
Afbeelding

Matchende kostuums voor een vriendin en mijzelf op een fantasy festival. Ik noem dit de magiestudenten )
Afbeelding

En als laatste mijn dryade jurk met bijpassend handgemaakt tasje )
Afbeelding

Afbeelding

De meeste van mijn beste werk is voor mijzelf, of ik heb er nog geen foto's van omdat ze te recent zijn. Maar binnenkort komen er op mijn facebook nog de foto's van 4(!) fotoshoots.

Slaap lekker! Ik ga nu ook naar bed ^_^
xx

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2016 08:42

Test: Deel 1 van de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2016 08:47

test: Deel 2 van de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2016 08:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2016 09:11

Ik snap er geen sikkepit van waarom de foto's niet werken. Wim en ik hebben er allebei naar gekeken en als ik de foto's opsla en daarna via het knopje "voeg een foto toe" upload krijg ik precies dezelfde link als jij, alleen bij mij zijn ze wel te zien en bij jou niet....En het aller-raarste is nog dat als ik de linken van mijn foto's in jouw bericht plak, ze ook niet te zien zijn. Dus toen zijn we gaan kijken of er iets verkeerd ingesteld staat in het beheer maar ook daar kunnen we niks raars aan vinden... Ik ga er later vandaag nog eens naar kijken...


Die kostuums die je maakt zijn wel echt gaaf! Vind het zo knap dat mensen zich zo durven kleden. Die laatste jurk vind ik echt super! Daar gaan volgens mij echt dagen/weken werk in zitten, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn zou ik zeggen!
Ik heb een jurk na laten maken uit 1890 (ongeveer), een rouwjurk maar zonder crinoline en dat soort dingen, gewoon eenvoudig. Maar ik durf dat ding niet aan te trekken hoor, ondanks dat wij in een heel gelovige regio wonen, kijken mensen echt heel raar op als je met een lange zwarte, tweedelige jurk over straat gaat....En dan voel ik me toch een beetje ongemakkelijk terwijl ik eigenlijk gewoon zelf moet bepalen wat ik wel en niet wil dragen....

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2016 09:26

Beetje stomme vraag, maar zou je eens willen proberen uit te loggen, weer opnieuw in te loggen en dan nog een bericht te posten met foto's?

Mugje
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-12-2016 11:08

Bericht door Mugje » 08-12-2016 09:40

Yay een forum! Very Happy

Hoi, ik ben Mettie. Woonachtig in Nieuwegein, 27jarig, verlieft, verlooft, kind gekregen, uh trouwen.. dat komt nog wel xD
En ik ben Polly Pocket fan Very Happy Toen ik 5 was heb ik voor mijn verjaardag een huisje gehad en het jaar daarop heb ik op koninginnendag er eentje bij gekocht.
Daar is het een beetje bij gebleven, maar ik heb met die twee huisjes heel veel gespeeld! (Zie foto's Wink ) De laatste 15(?) jaar hebben ze in een afgesloten doos gezeten, dus mijn eerste setje is nauwelijks verkleurd. De tweede was al verkleurt toen ik hem kocht, maar voor 50 cent hoor je mij niet moeilijk doen Wink
Vandaag heb ik via eBay een derde doosje gekocht (komen ook nog foto's van) en ik ben in overleg met Chantal over een ander huisje.

Het gaat mij eigenlijk alleen om de huisjes in de doosjes, die helemaal dicht kunnen. Grafisch werkt dat gewoon voor mij, oja, ik ben werkeloos grafisch vormgever en self employed kostuum designer Smile

Mijn dochtertje van bijna 3 is ook groot fan, heeft er letterlijk uren mee gespeeld nadat ik ze vanmiddag tevoorschijn heb gehaald.

En dan nu de foto's!

Dit was mijn eerste setje, slumberfun uit 1994. Stom genoeg heb ik hem onderweg naar school opengemaakt, waarbij het popje met de blonde paardestaart viel en direct weg was Sad Daar hoop ik nog een nieuwe van te vinden. Ik had bedacht dat de blonde de sportieve was en de bruine wat lui xD Ze heet Libby, kijkt graag tv en houdt van taart, daarom zit ze vaak in die poefstoel ^_^
De bank klapt uit tot tweepersoons slaapbank. En een close up van de bovenkant. Met bewegende koelkastdeuren en draaiende klok.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding



Dit is het tweede huisje. de hairsalon van 1990, heb ik in 1996 op de koninginnenmarkt gekocht voor 50 cent. Hier zat ook een blond popje bij, dus dit was de nieuwe huisgenoot van Libby, ik heb haar Sally genoemt Smile Sally is vrij ijdel, ze gaat vaak naar de kapsalon en hangt veel aan de telefoon met vriendinnen. En natuurlijk kan het niet dat het laatste popje (Suzy of Suzanne) geen bed heeft, dus de zonnebank was geen zonnebank, maar het bed van Suzy.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


En dit is mijn dochtertje bezig met beide huisjes (slapen, eten, douchen, oh, er is geen douche, dan is nu de haardroger de douche)
Afbeelding



En ik klets graag, dus er komen vast nog wel meer foto's en posts ^_^

Groetjes! Mettie (en Haelin)

Plaats reactie