ook nieuw hier

Stel je zelf even voor, en vertel op welke manier jij bezig bent met Polly Pockets.<br>
Tell us something about yourself and how you came across this message board.
Plaats reactie
sansy1975
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2016 11:28

ook nieuw hier

Bericht door sansy1975 » 03-05-2016 11:53

hallo mede PP-verzamelaars!

via facebook en Chantal nu hier terecht gekomen. gezellig klein knus clubje nog, zo te zien!
ik ben eigenlijk per toeval op marktplaats met PP in aanraking gekomen en weet eigenlijk niet eens meer zo goed waarom ik ze toen heb besteld
maar toen ze eenmaal binnen waren!!! wauw, op slag verkocht! een hele wereld in zo'n klein doosje! en al die verborgen extra's!!! daar werd ik helemaal blij van.....en hebberig! ik ben toen een tijdje aan het verzamelen geweest, heb het veld een beetje afgetast wat ik het leukst vond/vind en daarna even een tijdje niks mee gedaan. en met vlagen gaat het weer kriebelen en duik ik weer op marktplaats en ebay. maar wát zijn die prijzen gestegen! zeker in het buitenland betaal je makkelijk tussen de 20 en 40 voor een simpel setje!
ik ben dus echt aan het rondkijken wat ik echt nog graag in mijn verzameling wil en wat ik eventueel wil ruilen.
mijn voorkeuren liggen toch wel bij de speelsetjes met extra's zoals geluid, licht en beweging door bv magneten of met onverwachte toevoegingen zoals make-up of kammetjes enz. ik heb gisteren nog foto's gemaakt van mijn verzameling, maar die staan op mijn telefoon en weet eigenlijk niet hoe ik die hier krijg.
ik stuur ze sowieso naar Chantal dus misschien kan die helpen??? 8)
o ja, ik ben 41 en woon in Maassluis
mijn andere grote liefde is de cavia en daar fok en show ik ook mee

groetjes, sandra

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 03-05-2016 12:40

Hoi Sandra,
Leuk dat je je al zo snel aangemeld en voorgesteld hebt! Ik zal m'n best doen met de foto's maar ik kan niet beloven dat het vandaag al lukt!
Is er na je research al een "favoriet" setje boven komen drijven die je nog wel eens zou willen bemachtigen?

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 03-05-2016 13:55

Hier zijn de foto's :-). Als je erop klikt worden ze groter.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gaaf hoor!

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 03-05-2016 14:00

Voor het bepalen hoe welke set heet en wat er precies bij hoort is dit mijn strategie:
Kijk onderop de set welk jaar erop staat. Dan ga je naar onlypollypocket.com en kies dat betreffende jaartal. Dan krijg je foto's te zien van de setjes uit dat jaar. Die klik je aan en tadaaaa: Daar is de informatie over de set, of er variaties van zijn, welke popjes erbij horen (die soms vreemd genoeg een ander jaartal onderop hebben dan de set) enz enz. Leuk om te doen!

Als je van denkt dat je collectie ooit nog flink uitgebreid wordt, is het verstandig wel in het begin al een lijstje te maken met welke sets je hebt, of ze compleet zijn of zo niet: wat je dan nog zoekt. Want op een gegeven moment heb je er zoveel dat je niet meer precies weet wat je wel en niet hebt en dan is alles elke keer uitzoeken wel heel leuk, maar kost wel veel tijd.

sansy1975
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2016 11:28

Bericht door sansy1975 » 03-05-2016 18:37

Dank je voor het plaatsen van de foto's en de tips. Ik ga daar zeker mee aan de slag!

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 10-05-2016 12:46

Graag gedaan hoor, en als je nog hulp nodig hebt met het uitzoeken van een en ander, dan horen we het hier wel hè?!

Plaats reactie