Hey hallo =^.^=

Stel je zelf even voor, en vertel op welke manier jij bezig bent met Polly Pockets.<br>
Tell us something about yourself and how you came across this message board.
Plaats reactie
Bee
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-12-2015 20:07

Hey hallo =^.^=

Bericht door Bee » 08-12-2015 22:02

Hoi allemaal,

T is hier niet erg druk op het forum, maar nu in ieder geval weer eentje erbij :wink:
Ik verzamel nog niet zo lang Polly Pockets. T is een paar maanden geleden begonnen toen ik toevallig 4 doosjes bij de kringloop had gevonden (zonder poppetjes voor 50 cent per stuk), toen kwam ik erachter dat er echt heel erg veel doosjes zijn (en poppetjes, huisjes, baby's en beestjes enz).
Vroeger heb ik wel een paar Polly Pockets gehad, maar niet veel (hoogstens twee). Mijn interesses lagen ook totaal ergens anders (skaten, voetballen, Lego en knutselen).
Maar nu vind ik het toch wel weer erg leuk.
Daarnaast is mijn vriend nogal een gamer en heel het huis staat hier vol met de meest obscure beelden van mannen met zwaarden, draken, zombies en skeletten en dat soort onzin dus ik vond dat het tijd werd voor een soort tegenaanval van cuteness 8)
Ik heb nu 27 huisjes/doosjes (het meeste niet compleet en twee ervan zijn niet echt huisjes maar de teeter totter en Merry go round, die zijn wel compleet overigens) en 4 ringen. Ook liggen hier nog 9 complete en in perfecte staat Mighty Max setjes die van mijn vriend zijn geweest toen hij klein was.
En ben op het moment bezig om 9 setjes van Chantal te kopen, dus het schiet al op.
Ik vraag me ook af of er nu moeilijker (of juist makkelijker) aan te komen is dan bijvoorbeeld 3, 4 of 5 jaar geleden?
Iemand die dat weet toevallig?
Groetjes!

Wim
Site Admin
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-02-2014 12:52

Bericht door Wim » 08-12-2015 22:15

Hallo Bee

Welkom op het forum

Ik ben wim de man van Chantal.

Dit forum heb ik voor haar toendertijd opgezet.

Zelf ben ik nu ook bezig met Polly Pockets maar dan in 3d
Daar kun je op dit forum meer over vinden.

We zoeken nog iemand die zich niet alleen aanmeld maar ook actief post en reageert .

Hopelijk ben jij zo iemand.

Veel plezier op dit zeer uitgebreide forum dankzij Chantal.

groetjes wim.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-12-2015 22:19

Hoi Bee

Leuk dat je je zo snel ook al aangemeld hebt! Ik hoop dat je veel leuke dingen ziet en nog meer zin krijgt in het verzamelen :D
Die tegenaanval van cuteness gaat wel lukken met de dingen die straks jouw kant op komen. Sommige popjes zijn zo klein en snoezig dat je er bijna de hele dag wel naar kunt kijken. Nou ja, ik dan haha.
Anne-Marie heeft het je vast al verteld, maar ik doe het ook nog maar even voor de zekerheid: onder invloed van zonlicht verkleuren de Polly Pocket setjes redelijk snel en daar worden ze niet mooier op, als je dus de mogelijkheid hebt is het verstandig om ze uit de zon te bewaren. Ik heb een kast met een verduisterend gordijn ervoor en een paar metalen ladekastjes waar de compacts in liggen.

Wat betreft je vraag: Ik kan natuurlijk alleen maar oordelen over de laatste twee jaar. Ik heb niet lang hoeven zoeken ofzo naar de sets die ik nu heb. Wat ik wel merk is dat de prijzen sinds ik twee jaar geleden begonnen ben zeker een half keer hoger zijn of soms zelfs verdubbeld in vergelijking met een paar jaar terug. Popjes wordt wel steeds lastiger. Ze raken snel kwijt en vooral popjes met gave gezichtjes zijn heel lastig te vinden, vind ik. Wat het vooral lastig maakt is dat je de meest voorkomende setjes over het algemeen als eerste kunt bemachtigen. Hoe langer je spaart hoe zeldzamer de setjes zijn die je zoekt (en helaas ook duurder!) en dan is het best even zoeken en heel vaak kijken op sites of er toevallig een voorbij komt want dan zijn er eigenlijk altijd andere kapers op de kust.
Ik kan je zeker aanraden om belgische tweedehands sites in de gaten te houden, daar heb ik al heel wat vandaan gehaald. De verzendkosten zijn dan wel hoog, maar tegenwoordig kan je ook met Kiala laten verzenden en dan vallen de verzendkosten wel mee, zeker als je meer setjes te pakken kunt krijgen.

Nogmaals hartelijk welkom op het forum, voel je vrij om te reageren, vragen, opmerken of topics te starten waar je wil.

Groetjes,
Chantal


P.s.: ik heb je een mailtje gestuurd met een vracht foto's. Mocht je die nou morgenochtend nog niet ontvangen hebben, wil je het me dan laten weten want dan kijk ik even naar een andere manier

Bee
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-12-2015 20:07

Bericht door Bee » 09-12-2015 20:19

Ik ga mn best doen, Wim :wink:
@Chantal: had ook al gezien bij sommige setjes die ik al heb dat ze door de zon bruinig verkleurd waren, dus ze staan hier niet op de vensterbank (de baby maait toch alles van de vensterbank, dus dat was sowieso geen optie).
En de vervaagde gezichtjes, die heb ik er ook veel tussen zitten en eenogen/karbonkels :mrgreen:
Verf van de poppetjes zelf is er ook vaak af, al heb ik pas een Mr Marks waarvan de helft van zn pak weg was (van 1990 Polly's school) kunnen repareren met zwarte nagellak en je ziet het echt niet als je het niet weet.
En dan zijn er nog de lamme poppetjes, daar kun je volgens mij van dat raamstickerverf of textielverf voor gebruiken om ze stroever te maken, heb het nog niet geprobeerd.
Ik heb de foto's ontvangen, bedankt!
Hopelijk komen ze morgen aan (duimduim).

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 09-12-2015 20:30

Oh jij bent veeeel dapperder dan ik met het repareren van de popjes. Ik wacht gewoon heel geduldig (en soms heel ongeduldig) tot er een popje voorbij komt dat er beter uit ziet dan de mijne.
Ik ben blij dat het gelukt is om ze vandaag nog te verzenden en ik hoop met je mee dat ze er morgen zijn! Is er een van de setjes waar je meer naar uitkijkt of nieuwsgieriger naar bent? Van de setjes die je uitgezocht hebt is denk ik Belle en het Beest mijn favoriet hoewel ik de 7 dwergen ook wel echt heel gaaf vind. Zelfs op de bedjes staan de namen net als in de tekenfilm.
Dat is dan weer het voordeel van dat er zoveel verschillende zijn: het duurt wel even voor je verzameling compleet is dus het is een hobby die je jarenalang kan blijven doen.
Soms komen Anne-Marie en ik een variatie tegen en dan zuchten en steunen we al, want waar moeten we die nou toch weer opbergen. Pas een toy shop huisje waar het beertje en bootje in de vitrine andere kleurtjes hadden. Afgelopen week een Magical Mansion met andere kleuren strepen op een van de dakjes. En zo kom je dan toch elke keer wat tegen.
Maarre, 27 zijn er al best een boel hoor als je pas net begonnen bent, straks met je nieuwe erbij zit je al bijna op 50 en voor je het weet ben je dan bij de 100 aanbeland :lol:

Bee
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-12-2015 20:07

Bericht door Bee » 09-12-2015 22:17

Die van de zeven dwergen lijkt me idd heel leuk, ook ben ben ik benieuwd naar Polly's Clubhouse omdat het best apart is dat de meubeltjes er los in moeten.
En het schooltje lijkt me heel leuk. Ik heb ook de magical mansion (zonder vlaggetjes en met 1 poppetje, maar toch :wink: ) en die vind ik ook helemaal gaaf!
Variaties ga ik denk ik niet aan beginnen, dat gaat me echt te ver (zeg ik nu...).

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 10-12-2015 09:13

Polly's Clubhouse is ook heel leuk! Vooral het openmaken vind ik leuk :oops: :lol: . En dan doe ik hem weer dicht, en maak ik hem weer open, en doe ik hem weer dicht etc *wonder?*
Ik wilde eigenlijk ook geen variaties. En als ik ze zo zie en ze zijn niet heel erg anders zou ik ze ook niet kopen denk ik, maar als ik een hele partij koop en er zit er een bij die net anders is dan degene die ik heb, tja dan houd ik hem. Met als gevolg dat ik nu dus ook de variaties spaar :roll:

Ik ga voor je duimen dat het pakketje vandaag bezorgd wordt!

Bee
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-12-2015 20:07

Bericht door Bee » 10-12-2015 21:46

Ik heb ze ontvangen en WAUW wat zijn ze gaaf!!!
Vooral het huisje van de 7 dwergen met de lichtjes en het boekje, die poppetjes zijn gewoon nóg kleiner <3
Wat wel apart is; bij de schoolhouse zit een deurtje naar de trap met een scharnier, maar die kan niet open want hij zit tussen de trap en de klok :shock:
De dalmatiërs zijn ook zo schattig mini.
Het boompje van de giraffe house heb ik gelijmd en ziet er best oké uit zo.
De disney setjes zijn ook leuk (eindelijk een paar compleet).
En het mijn vriend stond helemaal te kijken van het clubhouse toen het omhoog klapte (jaja, inventief :wink: )
Ik ben er helemaal blij mee! Bedankt!

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 10-12-2015 22:21

Wat fijn dat je ze vandaag hebt ontvangen! Ja echt heel klein zijn die popjes he?! Als je bij Anne-Marie bent kan je eens vragen naar Fluff van Pet Surgery on the go of Botje van de zeemeermin compact pocket (schelp) die zijn ook zo ieniemienie. Echt heeeel leuk. Ik durf ze alleen nooit uit het doosje te halen want dan laat ik ze vallen en het zouden niet de eerste popjes of onderdelen zijn die hier in de stofzuiger verdwijnen (per ongeluk uiteraard).
Nou, ik meteen naar boven om te kijken bij mijn schoolhouse want ik was al bang dat ik je een exemplaar had gestuurd wat niet goed was, maar die van mij heeft dat ook. Het was me nooit opgevallen. Wat raar gemaakt! En echt kei oplettend van je!
Haha nog even en je vriend gaat ook overstag met de Polly Pockets omdat ze zo inventief zijn ;-)

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 17-12-2015 21:57

Je houd de foto van de boekjes tegoed van me hoor...Ik was het vergeten. Ik hoop dat ik er morgen aan denk...

Plaats reactie