Flamingo Party pinata playset

Hoe leuk zijn de nieuwe setjes uit 2021. Setjes in allerlei vormen, in allerlei thema's. Waar Polly Pockets vroeger vooral op meisjes gericht waren zijn ze nu met de tijd meegegaan en veel meer neutraal. Voetbalsetjes, setjes met zowel aliens als prinsessen, schattige dierensetjes en ga zo maar door. Voor wie nog niet "om" was aan het begin van de productie van de nieuwe Polly Pockets: Ze worden steeds leuker, kijk maar eens in dit deel van het forum!
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Flamingo Party pinata playset

Bericht door Chantal » 06-07-2022 14:19

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Woohoo, het zusje van de Unicorn Piñata is in tha house! Deze te leuke Polly Pocket Flamingo party set is misschien nóg wel leuker, al is het met deze set niet helemaal zonder horten en stoten verlopen. Hoe dat zit lees je verder onderaan deze pagina. Wist je dat er behalve deze leuke pinata ook een tasje in de vorm van een beer is uitgebracht dit jaar? Check de Teddy Bear purse *hier*. En om nog even in het dierenthema te blijven, wat denk je van deze Otter Aquarium Compact met zijn zachte buikje? Maar....Eerst verder met de lofzang over deze set. Er horen twee setjes bij, het meisje met het roze haar heet Margot, en het andere popje is volgens een video van Kerchie op youtube het popje Bernette. Dit heb ik verder echter nergens terug kunnen vinden.

Er ontbreken bij mijn set twee onderdelen: een krabje en een zeester. Deze horen er wel bij, maarrrrr. Er zitten "maar" 22 dingetjes bij mijn set ipv de 24 die op de verpakking stonden (de rokjes worden niet als losse items meegeteld, de popjes hebben die aan in de set). Ik heb toen een vervangende set ontvangen van bol.com , maar ook daar ontbraken dezelfde twee items. Na het kijken van een aantal filmpjes blijkt dat het zeesterretje en krabje nergens bij lijken te zitten. Bij sommige sets zit een extra toverstafje en een grote baljurk rok voor de popjes, maar bij mijn setje niet. Helaas is de klantenservice van Mattel Nederland erbarmelijk, zij zeggen niets te kunnen doen, ook niet nadat een medewerker van bol.com contact met ze opgenomen heeft. Mattel Amerika zegt op hun beurt dat ze niets voor me kunnen doen en verwijzen me door naar Mattel Nederland, die alleen maar "kan niet, mag niet, weet niet" als antwoord heeft. Helaas helaas, nu heb ik dus een vrij prijzige en alsnog incomplete set. Beetje droevig.

Gelukkig is er genoeg te zien en beleven in deze set, ook zonder het schattige krabje en de zeester. Er kan een en ander bewegen, er zitten veel schattige diertjes bij en dankzij het pop&swap systeem kan je bijna alle bijgeleverde items op vaste plekken in de set vastprikken, zodat ze ook goed blijven staan. Er is meer dan genoeg opbergruimte in deze set, waardoor je makkelijk alles er in kunt doen, wat bij de Unicorn Piñata een stuk lastiger was.

Wat ik zelf nog een minpuntje vind, is dat veel van de losse accessoires ook al bij andere sets zaten. Zoals de barbecue, deze heb ik denk ik al wel 15, het luiaardje, de dolfijn, het aapje, de flamingo zwemband, zandkasteel etc etc etc. Een beetje meer variatie kan geen kwaad, maar omdat de set zelf heel anders is, heb je er tijdens het gebruik niet zo'n erg in dat het veel dezelfde popjes en spulletjes zijn. Het artikelnummer van deze set is HGC40 / HGC41


Dit hoort er bij deze Polly Pocket:
Margot, met roze haar
Bernadette, met bruin haar
Aap
Flamingo
Luiaard
Dolfijn
Zeehond
Zandkasteel
Zwemband
Schelp met parel (kan open)
Barbecue
Strandstoel
Surfbord
Picknickmand (kan open)
Bootje in de vorm van een zwaan
Zwemband in de vorm van een flamingo
bootje
Ring
hangmat
bloem
vlinder
bananen
Zeester (werd niet meegeleverd)
Krab (werd niet meegeleverd
Toverstafje (bij sommige sets 2x)
Balrok (bij de sets waar twee toverstafjes bij zitten zit ook de balrok, bij de mijne niet)

Dit beweegt er in deze Flamingo Party Piñata:
De bladeren van de boom rechts bovenin kan je uitklappen
Het blad voor het huisje kan opengeklapt
Door aan het sterretje onder het opengeklapte huisje te draaien, beweegt de draaischijf waardoor het lijkt alsof de popjes bij het tafeltje bewegen.
Je kunt een popje in het klemmetje bij de boom vastmaken, en zo de boom in en uit laten klimmen
De schatkist kan open
De waterval kan open
Het bootje kan op het hartje in de bodem van de set worden geklikt en zo de grot in en uit "varen'
De golf links voorin kan op twee manieren bewegen. De grote golf beweegt van links naar rechts, en het kleine standaardje op de golf beweegt ook nog van voor naar achter.

Compleet: lastig te zeggen, ik heb hem zoals hij geleverd is, maar er horen dus meer items bij dan ik heb

Plaats reactie