Double Play space compact

Hoe leuk zijn de nieuwe setjes uit 2021. Setjes in allerlei vormen, in allerlei thema's. Waar Polly Pockets vroeger vooral op meisjes gericht waren zijn ze nu met de tijd meegegaan en veel meer neutraal. Voetbalsetjes, setjes met zowel aliens als prinsessen, schattige dierensetjes en ga zo maar door. Voor wie nog niet "om" was aan het begin van de productie van de nieuwe Polly Pockets: Ze worden steeds leuker, kijk maar eens in dit deel van het forum!
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Double Play space compact

Bericht door Chantal » 09-01-2022 20:05

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Dit superleuke setje doet mij denken aan de Jewel Magic Ball set uit 1996 vanwege de manier waarop je het setje in 4 onderdelen open kunt klapen. Het interieur daarentegen doet me denken aan de Disney Minnie Mouse Playcase en de Saturn Space Explorer Polly Pocket sets. Allebei een van mijn favoriete setjes in hun eigen categorieën. Als je je het setje open klapt heb je aan de linkerkant een roze kasteel met voor de grootse trappen een wolkendek, met een regenboogbrug die de popjes naar de andere kant leidt, waar het ruimteschip en het heelal te bewonderen in. Wat ik een erg leuk detail vindt is dat op de grote poort van het kasteel een sterrenstelsel afgebeeld staat in de vorm van een eenhoorn. Ook deze Polly Pocket Double Play Space compact set is weer ruim voorzien van losse onderdeeltjes

Dit jaar is er overigens nog een Double Play setje op de markt gekomen in de vorm van een discobal en met als thema een rolschaatsbaan. Dat setje heet Polly Pocket Double play skating compact. Het artikelnummer van het setje op deze pagina is HCG25 en de spulletjes die erbij zitten kan je handig op allerlei plaatsen in de set op de daarvoor bestemde "Pop&Swap" pinnetjes zetten. De kleuren van de bijgeleverde items kunnen afwijken.


Dit hoort er bij deze Space Compact set:
Polly
Groen poppetje
Ruimtewezentje
Sterrenkijker
Eenhoorn
Stekertje in de vorm van saturnus
kroontje
toverstafje
een soort kleine paarse "diamant"?
een grote paarse "edelsteen"
Een roze stoel
een blauwe stoel
Een soort stoel in de vorm van een maan
sterretje
maantje
vallende ster blauw
vallende ster roze
grote paarse rok

Dit kan er bewegen in deze Polly Pocket;
Het setje kan in vier delen open klappen, het ene deel bestaat uit een ruimtereis met aliens, het andere deel uit een kasteel met prinses
De poort van het kasteel kan open
De regenboogbrug kan je openklappen zodat 'ie een brug vormt naar de overkant
Op de brug zit een standaardje in de vorm van een ster, met een pinnetje zodat je de popjes er stevig op kunt zetten
Het ruimteschip kan open
je kunt het ruimtevliegtuigje laten draaien door aan het zilverkleurige knopje in het midden te draaien
De sterrenkijker kan kantelen
De maan kan bewegen als soort wip, maar dan minder soepel, je kunt hem als het ware in verschillende standen zetten.

Compleet: Ja

Plaats reactie