Popje Shani

Weer wat nieuwe sets om te laten zien uit 2018. Eigenlijk zijn ze pas vanaf 2018 verkocht, maar het is eenvoudiger om de jaartallen die onderop staan aan te houden, net als bij de "gewone" Polly pockets. Er komen nog veel meer sets op de markt, ga jij ze allemaal verzamelen? Of kies je ervoor alleen de sets die je het leukst vind toe te voegen aan jouw verzameling. Of misschien vind je deze sets wel helemaal niet zo leuk. Ik ben benieuwd naar jouw mening over deze sets.

Some new 2018 sets. Even though sales of these new Polly Pocket designs started in 2018, there's a year-reference on the bottom of each set, and they start at 2017. This particular part of the messageboard is meant to show your new Mattel 2018 sets (look at the bottom of your set to see where the set belongs: 2017 or 2018). Love to see which sets you chose to collect!
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Popje Shani

Bericht door Chantal » 10-08-2019 13:45

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bij het maken van de nieuwe serie zijn er twee maten popjes geïntroduceerd. Het idee achter de nieuwe serie is namelijk dat Polly een bijzonder medallion krijgt van haar oma. Polly repareert het medaillon en leest dan hardop voor wat er in gegraveerd is, namelijk "Go Tiny". Dan verandert ze ineens in een mini versie van zichzelf. Ook haar vriendinnen kunnen mee veranderen in mini-mensjes. Het Polly Pocket Shani popje hieronder is bedoeld als popje op "ware grootte" en de popjes zoals je ze ziet in bijvoorbeeld Shani and cat zijn dan in het formaat nadat het medaillon is gebruikt.

Dit setje kwam ik bij toeval tegen, in augustus 2019, bij de Action. Ik had ze eerder al bij Lobbes online zien staan, maar omdat ik niet persé fan ben van de grote popjes heb ik ze niet besteld, maar als je ze dan zo plotsklaps tegenkomt voor maar € 3,00 per stuk, tja, dan kan ik ze niet laten liggen. Er zijn trouwens in totaal 9 varianten. 3x Shani, 3x Lila en 3x Polly, allemaal met een andere outfit. Ik heb voor mijn verzameling drie setjes gekozen waarbij alle drie de dames een diertje op het shirt afgebeelde hebben staan. Op het shirt van Shani staat natuurlijk haar kat Captain Colliwoggles.

Bij deze popjes kan je de kleertjes uittrekken en verwisselen met kleertjes uit andere setjes van deze serie. Ook het brilletje van Shani kan je afzetten. Jammer genoeg zit er bij mijn popje een verfvlek op haar brillenglas, maar dit was het enige setje van Shani met een diertje op haar shirt, dus daarom heb ik toch voor dit setje gekozen. En bovendien kan ik er niet genoeg van krijgen om Captain Colliwoggles te zeggen (lekker volwassen hè haha).

Jammer genoeg blijven de popjes niet uit zichzelf staan. Het artikelnummer van dit specifieke popje is FWY24. Het aan- en uitkleden van deze popjes gaat overigens vele malen makkelijker dan met de grote popjes van tussen 1999-2009. Dat is dan weer wel een fijne bijkomstigheid. Er bestaat ook een hele uitgebreide set met kleertjes en toebehoren, die heet Polly Pocket Super Sporty Pack en heeft als artikelnummer GDM18. Dit setje heb ik overigens zelf niet en ik weet ook niet zeker of het al ergens in Nederland te koop is.




Compleet: Ja

Plaats reactie