Sashay Ballet

Vanaf dit jaar zijn er nieuwe Polly Pockets gemaakt door Mattel. Ze zijn heel anders dan de vintage Polly Pocket sets, maar tegelijkertijd ook heel herkenbaar. Hier vind je een aantal van deze nieuwe Compact sets en Lockets. Wat vind jij van deze sets? De popjes hebben een speciaal laagje onder de voeten waardoor ze op speciale stickers blijven plakken, ook als je de set op zijn kop zet. Maar ze zijn er ook makkelijk weer af te halen en op een andere plek in je setje neer te zetten. Superleuk toch?!

Mattel started producing new Polly Pockets again in 2017. They are very different from the vintage sets we all love, but they are very familiar at the same time. The feet of these dolls are made of some sort of special material, that makes them stick on to special stickers. I like the idea! What do you think about these new sets?
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Sashay Ballet

Bericht door Chantal » 26-06-2019 15:22

De buitenkant van dit setje zegt meteen: "ik ben schattig", koop mij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de binnenkant wat tegen vind vallen. Ja, het is een leuk setje, maar de kleuren zijn een beetje flets en saai. Gelukkig zit er een superleuk popje bij, stoere Lila in haar balletoutfit. Deze Polly Pocket Sashay Ballet. Ik heb dus gewoon moeten googlen wat Sashay betekent of dat het gewoon een leuk verzonnen woord was. Ik ben vast niet de enige niet Amerikaan of Engelsman die dit woord niet kende. Het is niet verzonnen, google geeft dit als beschrijving: "walk in an ostentatious yet casual manner, typically with exaggerated movements of the hips and shoulders. " In het Nederlands zou dit zoiets betekenen als: op een opzichtige maar ontspannen manier lopen, meestal met overdreven bewegingen van heupen en schouders.

In het bovenste gedeelte staat een piano opgesteld, superleuk detail, maar het popje kan er niet achter zitten en er ook niet voor gaan staan, maar bij een balletvoorstelling hoort muziek dus ik snap wel waarom de piano daar staat. Er is ruimte voor publiek, en op het podium precies voor de zitplaatsen is de plek waar Lila haar pirouettes laat zien. Om op te warmen kan ze de barre/rekstok gebruiken en natuurlijk heeft ze haar tas en koffer bij met de spullen die ze nodig heeft bij de voorbereiding en na afloop van het optreden. De Nederlandse naam is Lila's Balletuitvoering en het setje heeft als artikelnummer FWN41

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Dit hoort er bij Sashay Ballet:
Lila
Rekstok/barre
Tasje
Koffertje

Dit beweegt er in deze Polly Pocket:
Het ronde gedeelte van het podium in het onderste deel van de locket kan draaien zodat het lijkt alsof Lila pirouettes maakt.
Het koffertje kan open

Compleet: ja

Plaats reactie