Flamingo Floatie

Vanaf dit jaar zijn er nieuwe Polly Pockets gemaakt door Mattel. Ze zijn heel anders dan de vintage Polly Pocket sets, maar tegelijkertijd ook heel herkenbaar. Hier vind je een aantal van deze nieuwe Compact sets en Lockets. Wat vind jij van deze sets? De popjes hebben een speciaal laagje onder de voeten waardoor ze op speciale stickers blijven plakken, ook als je de set op zijn kop zet. Maar ze zijn er ook makkelijk weer af te halen en op een andere plek in je setje neer te zetten. Superleuk toch?!

Mattel started producing new Polly Pockets again in 2017. They are very different from the vintage sets we all love, but they are very familiar at the same time. The feet of these dolls are made of some sort of special material, that makes them stick on to special stickers. I like the idea! What do you think about these new sets?
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Flamingo Floatie

Bericht door Chantal » 26-06-2019 15:11

Dit is de eerste set van de nieuwe Mattel Polly pocket serie die ik kocht. Deze Flamingo ziet er gewoon heel erg leuk uit aan de buitenkant en het is in schot in de roos middenin de Flamingo hype die er in 2018 was. Zouden ze in 2019 met een lama figuur komen nu Alpaca's en Lama's zo hip zijn, of misschien een luiaard? Lijkt me wel leuk eigenlijk. Maar goed, deze pagina gaat dus over de Polly Pocket Flamingo Floatie set. Nu zal je je misschien afvragen: ja, maarre.... Ze werden toch pas vanaf 2018 verkocht. Ja, dat klopt. Waarom ik hem dan toch bij 2017 heb gezet? Nou heel simpel: dat staat onderop het doosje. En aangezien ik bij de andere 400+ items uit mijn verzameling ook zo aangehouden heb, doe ik dat bij deze ook.

Het artikelnummer van deze set is FRY38. Ook dit setje heb ik bij Bol.com gekocht. Zo lang hij nog verkocht wordt vind je hem hier: Flamingo Floatie. Het setje is groter dan de pockets van vroeger, en de kwaliteit van het plastic is te vergelijken met de Polly Pockets van 1998-2002, niet heel erg stevig (vind ik). Bij het setje zitten twee popjes, Polly en Lila. Er zitten twee zwembandjes bij die de popjes kunnen gebruiken en een velletje stickers. Wel echt heel leuk detail, die bandjes.

De popjes hebben flexibele benen maar zijn toch wel grappig. Ze blijven niet heel goed staan, want de setjes hebben niet van die inkepingen zoals de ouderwetse series, maar daar heeft Mattel iets op bedacht: er zitten stickertjes bij. Deze stickers kan je op de set plakken waar je ze hebben wil. De popjes blijven vervolgens op dit stickertje staan, het lijkt een soort van magnetisch, want het stickertje plakt niet aan de bovenkant en het popje niet aan de onderkant.

Het hoofd van de flamingo kan je inklappen zodat hij netjes tegen de pocket aan ligt, of rechtop zetten. Als je het setje dan open doet zie je dat er een “schoep” aan vast zit, en met die schoep kan je golfjes maken als je water in het setje doet. Er zitten wat klepjes en deurtjes die open en dicht kunnen en op de duikplank zit al een sticker geplakt zodat de popjes daar op kunnen blijven staan

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Wat hoort er bij de Flamingo Floatie set?
Polly
Lila
Roze flamingo zwemband
Witte flamingo zwemband
Velletje speciale stickers

Dit beweegt er in deze Polly Pocket:
Het ronde roze deurtje bovenaan kan helemaal open, daar achter zit een plaatje van een gezellig ingerichte kamer
Het blauwe gedeelte bovenin stelt een tropische waterval voor die kan draaien, er is ruimte in voor een popje zodat het net lijkt alsof ze in het water staat.
Het deurtje rechts van de waterval kan open en dicht, daar zit een badkamer achter
Het paarse dekseltje in het onderste gedeelte kan open en dan zie je een hottub/bubbelbad waar twee popjes in kunnen zitten
Daarvoor zie je een lichtroze bar waarvan je een gedeelte omhoog kan klappen.
Op de duikplank zit al een speciale sticker
Doe water in het onderste gedeelte van de set en beweeg dan voorzichtig het hoofd van de flamingo aan de buitenkant van de set. Door de constructie aan de binnenkant krijg je dan golfjes in het water.


Compleet: Ja, nieuw, verpakking nog aanwezig.

Plaats reactie