Jewel Secrets

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Jewel Secrets

Bericht door Chantal » 16-03-2022 11:08

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Yeah, wat zijn er toch fantastisch leuke setjes gemaakt in 1997, jammer dat ik toen in de puberteit zat en al dit moois gemist heb, want wat had ik dit setje graag gehad. Nu heb ik het natuurlijk alsnog, maar helaas niet compleet. Deze sets zijn compleet nauwelijks te vinden, laat staan te betalen. Voor onderstaand setje ben ik nog op zoek naar de losse ring en de armband/het handvat dat erbij hoort, maar ik ben dus al een eind op weg met deze superduperleuke Polly Pocket Jewel Secret set. Ik vind hem zelfs zo leuk dat ik een fotoserie gemaakt heb die je onderaan deze pagina kunt bekijken! Bovenstaande set is de goudkleurige variant op de paarse Jewel Case en hij is bijna compleet, alleen de ring en het handvatje (dat ook als armband dient) missen nog. De indeling van beide sets is hetzelfde, maar de popjes die erbij horen en de kleuren aan de binnenkant zijn wel anders. Ik heb ooit een verhaaltje bedacht bij deze set:

"Polly en Jenny volgen een rondleiding in een koninklijk paleis en ze kijken hun ogen uit. In de tuin is een zwembad, en zelfs de toiletruimte is superdeluxe, met gouden kranen bij het fonteintje. De eetzaal is prachtig ingericht en ziet eruit zoals hij er ook uit zou zien tijdens een banket waar hoge gasten voor uitgenodigd zijn. De rode loper brengt hen naar boven, en terwijl ze bijna boven zijn worden ze erop gewezen dat er onder de trap een geheime ruimte is gemaakt voor als er gescholen moet worden. Op de bovenverdieping komen ze op een slaapkamer die zo groot is dat ze niet weten waar ze eerst moeten kijken.

In de hoek links achter staat een groot bad, natuurlijk weer met gouden kranen. Dit bad is groot genoeg om met wel twee of drie mensen tegelijk in te zitten. In de kamer staat ook een schatkist, een heel groot bed en een ligbank. Op de paspoppen staan grote prinsessenjurken en de meiden mogen om de beurt zelfs even een rondje draaien voor de koninklijke spiegel.

Als ze denken dat ze alles gezien hebben is er nog één verrassing. De schatkist die in de kamer open staat wordt opengemaakt, en even later gebeurt er iets magisch. Het bed schuift vanzelf op zij en achter het bed....Is een grote kluis. Hier zit natuurlijk geen echt goud meer in, dat zou een beetje gevaarlijk zijn, maar het is wel supergaaf, zo'n automatische verborgen kluis achter een bed. "


Dit hoort er bij de Jewel Case set:
Polly
Vriendin met donker haar
Goudkleurige armband/handvat
Ring met rechthoekig transparante "robijn" erbovenop
Lila rokje
Turquoise rokje met roze details

Dit kan er bewegen in deze Polly Pocket:
Het rechthoekige vakje midden onderin kan je deels uittrekken, om vervolgens het middelste deeltje om te klappen wat dan een trapje wordt. Als je hem verder uittrekt is het een verborgen laatje
De goudkleurige dubbele deuren kunnen open
Druk op het edelsteentje bovenop het potje rechts onderin halverwege de set om de ring omhoog te duwen en zo uit de set te halen
Het deurtje van de badkamer kan open
Als je op het kleedje onderaan de trap links duwt, gaat de trap open en zit er een opbergvakje onder
Draai het tuinstoeltje rechtsvoor - onderin - weg om een zwembadje tevoorschijn te toveren
De boog links bovenin vooraan kan je omhoog zetten
Het klepje van het schatkistje kan open
Door op de edelsteen in het schatkistje te duwen schuift het bed naar rechts en gaat er achter het bed een grote brandkast met goudstukken open
Het podiumpje voor de spiegel kan draaien, dit doe je door aan het wieltje dat aan de buitenkant van de set zit te draaien

Compleet: Nee, de ring en het armbandje missen nog

Plaats reactie