Bowling Alley

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bowling Alley

Bericht door Chantal » 05-07-2019 18:02

Oei oei oei oei, wat heeft het lang geduurd voor ik dit setje kon bemachtigen. Een hele lieve verzamelaarster deed een deel van haar collectie weg en ik mocht een paar setjes van haar overnemen. Hoe leuk is dat! Ik ben er echt superblij mee. Ze stuurde me via facebook messenger een berichtje met een videootje van dit setje in werking, en dat was zo ontzettend schattig. Dit Polly Pocket Bowling Alley setje is behoorlijk zeldzaam, en om er dan een in zo'n goede staat te kunnen kopen voelt wel heel bijzonder. Dit setje krijgt zeer zeker een ere-plekje in de kast boven. Dit setje hoort, zoals zoveel Polly Pocket huisjes, bij de Pollyville serie. Echter, in 1996 zijn er maar 2 huisjes gemaakt, waarbij deze echt nog wel past bij de andere sets, maar de Bouncy Castle set, valt qua kleur en materiaal wel een ietsiepietsie uit de toon. Dit bowling setje werd ook wel Polly's Bowling Alley genoemd, maar die naam maakt nou ook niet zoveel verschil met de meest gebruikte naam.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zoals je ziet is dit setje echt superschattig, en zoals in zoveel sets is er voor de popjes (of beter gezegd, de mensen die de popjes gebruiken) veel te beleven. We beginnen op het dak, waar een airhockey tafel staat, en natuurlijk ook een heerlijk dakterras om even te genieten van de frisse buitenlucht na een spelletje bowlen. Op de eerste verdieping bevind zich een restaurantje, een hoekje om te genieten van het eten, de reserveringsbalie en natuurlijk de schoenenverhuur. Want de bowlingbaan op met je eigen schoenen aan is natuurlijk "not done". Op de begane grond zijn de bowlingbanen, en dat is me toch een partij leuk, want de popjes kunnen de ballen echt "gooien" en zo ook echt de kegels omgooien. Het is maar goed dat jullie niet zien hoe enthousiast ik ben als ik dit schrijf, want je zou me voor gek verklaren ;)


Dit hoort er bij de Bowling Alley set:
Polly
Jenny

Dit kan er bewegen in deze Polly Pocket:
Zet de popjes in de benedenverdieping in de daarvoor bestemde gaatjes voor de bowlingbanen. Draai nu zachtjes aan de grote bowlingbal die rechts voor aan de set zit. Nu gooien de popjes om beurten de bal. Als de bal achteraan de baan is, schuiven de kegels weg, als je terug draait gebeurt hetzelfde, maar dan op de andere baan. Natuurlijk gooien beide popjes steeds een strike!


Compleet: Ja!

Plaats reactie