Supermarket

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Supermarket

Bericht door Chantal » 26-06-2019 16:28

Als ik dit setje aan mensen laat zien krijg ik altijd zulke leuke reacties! "Hoe hebben ze het zo kunnen maken", "Wow, kan dat echt bewegen?" "Ben je niet bang dat je wat kwijtraakt als het zo klein is" (op die laatste vraag is het antwoord volmondig "ja"). Deze Polly Pocket Supermarket doet me denken aan vakanties, zonnige dagen, spelen op het strand en dan zelf een snoepje mogen gaan halen bij het winkeltje op het vakantiepark. Er bestaan twee variaties van deze set. De ene Supermarkt Variatie is ook in 1995 gemaakt en heeft wat andere banners/stickers op de voor- en zijkant. De andere is een Mattel feestuitgave, uitgebracht in 2006. Van de variatie heb ik al een uitgebreide fotoreportage gemaakt die je op de pagina van dat setje kunt bekijken. Het setje werkt op batterijen en als je op de geldautomaat rechts achteraan de set drukt gaat afwisselend het licht op de onderste en bovenste verdieping aan.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Polly heeft haar rijbewijs gehaald en gaat voor het eerst met de auto boodschappen doen. Dat is best spannend, ze kijkt extra goed uit. Alles gaat gelukkig in een keer goed. Jammer genoeg heeft er wel al eens iemand tegen de paaltjes naast het parkeerterrein aangereden met de auto, want er zijn twee van de drie paaltjes afgebroken.

Als Polly de auto geparkeerd heeft gaat ze de winkel in. Ze heeft niet zoveel boodschappen nodig dus ze gebruikt geen winkelwagentje. Dat is maar goed ook, want alle winkelwagentjes zijn op (die van mijn setje ontbreekt). Ze komt binnen door de schuifdeuren en loopt door het hekje de winkel in. Daar komt ze eerst langs de vriezer, ze kijkt even wat er allemaal in ligt maar vandaag wil ze iets anders eten, dus ze laat de Pizza's en de ijsjes in de vriezer liggen. Ze zouden toch maar ontdooien op de weg naar huis. Op de onderste verdieping is de kassa, er liggen groenten en fruitsoorten, broodbeleg en verzorgingsproducten. Bij de kassa liggen tijdschriften en per stuk verpakte snoeprepen. Polly wil liever een stokbroodje en gaat daarom met de lift naar de eerste verdieping. Daar vind ze precies wat ze zoekt.

Ze legt haar spullen op de lopende band en Torry rekent haar boodschappen voor haar af. Terwijl Polly de spulletjes in de kofferbak van de auto legt, komt ze Tawny tegen. Dat is lang geleden! Ze grijpen de kans om op het dakterras van de supermarkt samen wat te drinken en bij te kletsen, maar eerst gaat Polly even wat geld binnen bij de pinautomaat aan de andere kant van het huisje. Als ze dat gedaan hebben besluiten ze ook maar meteen samen te lunchen. Dat stokbrood, dat Polly net gekocht heeft, is vanavond ook nog wel lekker! Op het terras genieten ze van het mooie weer, het is er erg rustig en Polly ziet het autootje staan waar ze als kind al graag in ging. Als je er een muntje in gooit dan draait de auto rond. Zou ze het nu ook durven?


Wat hoort er bij de Supermarket?
Polly
Torry (bruin haar)
Tawny (rood haar)
Zilverkleurig boodschappenwagentje (zoek ik nog, zie missende onderdelen
Boodschappen (zoek ik nog, zie missende onderdelen)
Autootje waarvan de kofferbak open kan

Wat beweegt er allemaal in deze set?
Het toegangshekje van de supermarkt kan open en dicht
De vriezer kan open en dicht
De lopende band kan je laten bewegen door aan het kleine tandwieltje te draaien dat op de kopse kant van de lopende band zit
De lift kan naar de eerste verdieping en weer naar beneden
Door op de geldautomaat te drukken gaat het licht aan (1AAA batterij)
Door aan het tandwieltje voor op de set te draaien, gaat het vliegtuigje draaien en gaan ook de schuifdeuren open en dicht.
Het hekje bij de balie bij het restaurant kan open en dicht

Compleet: Nee
Opmerkingen: Er zijn een paar paaltjes afgebroken naast de parkeerplaats.

Plaats reactie