Annual 1995

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Annual 1995

Bericht door Chantal » 07-11-2018 19:28

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hoe leuk is dit boek dat ik in Engeland op Ebay gevonden heb. Een andere verzamelaarster vertelde me er al eens over, je kunt haar vinden op instagram onder de naam Pollypocketstorytime. Omdat er geen afbeeldingen bij de advertenties stonden durfde ik het lang niet aan om ze te kopen, maar toen ik laatst weer aan het speuren was naar nieuwe spulletjes voor de verzameling, en een goeie deal tegenkwam voor dit boekje, heb ik hem toch gekocht, samen met de Annual van 1996.

Het is een soort spelletjes doe boek, vergelijkbaar met de Bobo die ik vroeger als kind had. Het boekje is engelstalig en er is hier en daar wel wat in geschreven, maar het is eigenlijk nog in heel nette staat als je bedenkt hoe oud het boekje is, en dat het bedoeld was om in te tekenen en kleuren. Op de tweede foto zie je de inhoudsopgave. Er zit een heel gaaf bordspelletje in, een soort ganzenbord. Er zaten geen popjes of fiches bij, maar die kan je natuurlijk van andere setjes gebruiken. Het idee van het spelletje is gooien met een dobbelsteen en het aantal ogen dat je gooit mag je stappen zetten. Als je dan op een plaatje van een van de Polly Pocket huisjes komt moet je doen wat er bij staat. Als je bijvoorbeeld op Cozy Cottage terecht komt, dan staat er (in het Engels) bij: ga bloemen plukken bij Cozy Cottage, sla een beurt over. Maar als je op de Toy Shop komt, staat erbij dat je zo snel van de glijbaan af glijd dat je nog drie vakjes verder mag lopen. Degene die het eerst bij de Pizzapunt is heeft gewonnen.

Plaats reactie