Ski Lodge variatie okergeel

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Ski Lodge variatie okergeel

Bericht door Chantal » 04-05-2019 16:40

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dit setje staat op Only Polly Pocket vermeld als zijnde een mogelijk prototype van Bluebird. Het schijnt uitgegeven te zijn als soort cadeautje. Er zijn een aantal meer van deze gele setjes bekend. Het is lastig te beoordelen of dit ook echt zo is, wellicht is het setje verkleurd maar als ik hem naast de gewone Ski Lodge zet zijn er wel opmerkelijke verschillen. Helemaal onderaan de pagina kan je de vergelijking goed zien. Zo is het deurtje van deze set wit en van de originele set roze. Alle sneeuw bij deze set is nog wit, maar alles aan het huisje dat origineel wit was is egaal geel en zo zijn er nog veel meer leuke verschillen. Hoewel het heel gaaf zou zijn als dit echt een prototype was, is de kans niet heel klein. Een Belgische verzamelaarster heeft een aantal echte prototypes in haar bezit en die zijn bijvoorbeeld onbeschilderd. Maar evengoed is deze Polly Pocket Ski Lodge geel een leuke aanvulling op mijn collectie en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Er is wel iets raars mee aan de hand: het boompje, dat er echt bij zat toen hij bezorgd werd, is ineens foetsie. Ik heb alle sets die erbij in de buurt stonden toen ik met dit setje bezig was nagekeken, zelfs de stofzuiger helemaal leeggehaald en doorgespit, maar geen boompje te vinden. Je kunt je voorstellen dat ik hier een beetje (heel erg) van baal. Dus mocht er iemand een los boompje van deze set over hebben houd ik me van harte aanbevolen. Update: het setje is weer compleet. Het boompje was in de set van de 101 dalmatiers beland.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 04-05-2019 16:48

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie