Jewel Case

Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Jewel Case

Bericht door Chantal » 11-03-2019 13:30

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Dit is een Polly Pocket Jewel Case uit 1989, op het eerste gezicht niet heel erg indrukwekkend maar toch zijn er maar liefst 5 (!!!) verschillende sets van gemaakt, met elk talloze popjes. Zoals je ziet zitten bij mijn set al behoorlijk wat popjes, maar... mijn set is niet compleet. De sets zijn te onderscheiden voornamelijk door het grote huis bovenin links. Bij de verschillende sets is de kleur daarvan blauw, paars, roze, oranje of geel. De buitenkant van alle setjes is gelijk, evenals de popjes die erbij horen, uitgezonderd de de kiosk (telefooncel) en de tractors. Bij deze onderstaande set hoort een blauwe tractor.

jammer genoeg is mijn set niet compleet: Er hoort ook nog een tractor, een paard, nog een schaap en tot slot de zeer gewaardeerde maar moeilijk te vinden meneer Sprout bij. De verschillen tussen de sets zijn klein, alleen de speeltoestellen en huisjes hebben een andere kleur. Daarnaast is het nog zo dat de bijgeleverde tractor en telefooncel ook van kleur kunnen verschillen. Er zijn van beide genoemde items minstens 4 kleuren gezien wat het compleet maken van deze sets tot een klein drama maakt.

Hoewel alleen de wip en de draaimolen kunnen bewegen en er verder slechts een paar hekjes zijn die open en dicht kunnen, kan je vanwege de hoeveelheid popjes en het formaat toch best wel wat speelplezier beleven aan deze set. Je kunt de onderkant eruit halen waarna een opbergbak zichtbaar wordt. Handig om je losse Polly Pocket popjes, ringen of andere kleine spulletjes in te bewaren.

Compleet: Ja

Plaats reactie