Wat vinden jullie van het forum?

Vragen over Polly Pockets, vertellen over je nieuwste aanwinst of andere praatjes over dit onderwerp kan je hier kwijt

This is the place for you to ask questions, tell us about the newest addition to your collection or mention other items regarding Polly Pocket
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 06-07-2016 21:57

Inderdaad, ik baal er ook echt van. Het enige voordeel is wel dat dat betekent dat onze collecties dus ook meer waard zijn geworden.
Alleen omdat we verzamelaars zijn, willen we onze collectie niet verkopen en dus hebben we d'r niks aan dat ze in waarde zijn gestegen :?

Echt idioot, 4x de prijs van wat het normaal kostte, is met de kleine PP ook zo. Wim zegt dat het op een gegeven moment zo duur wordt dat mensen het niet meer willen kopen en dat de prijs dan vanzelf zakt.
Ik ben er nog niet zo heel zeker van, maar ik hoop van harte dat hij gelijk heeft.

sansy1975
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2016 11:28

Bericht door sansy1975 » 09-07-2016 09:07

Ik vind het ook erg frustrerend! Toen ik begon met verzamelen (ik heb zeker 2 jaar er niks aan gedaan!) Kocht ik de setjes voor 4 a 5 euro. Sommige setjes die ik toen heb gekocht zijn nu 20-25 euro!!!!
En het ergste is nog wel dat ze het ook voor niet-complete setjes vragen!
Het zomaar ergens ontdekken van een setje blijft nog het allerleukste. Die kriebels in je buik als je ze ziet!
Zijn jullie wel eens naar de vintage beurs geweest en zo ja, ook wat gescoord?

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

Polly Pocket Prijs-stijgingen

Bericht door Libby » 09-07-2016 13:58

Ik zelf koop alleen en uitsluitend grote P.P sansy
Dus voor mij geen vintage beurs. Maar zoals al eerder gezegd de prijzen blijven stijgen voor zowel groot als klein.
Zouden er ook beurzen zijn voor grote P.P ???
ik ben wel benieuwd of de grote ook zoveel waard worden. Hoewel ik echt niet open sta voor verkoop van mijn verzameling.
veel greetz Libby :D

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 09-07-2016 17:47

Ja erg hè, hier ook en dan soms ook nog niet compleet én verkleurd. Dat ze er van die bedragen voor durven vragen, ik zou me dood schamen.
Wim en ik zijn wel eens naar rommelmarkten geweest, nooit een Polly Pocket gevonden. Anne-Marie gaat ook vaak naar rommelmarkten en markten in België en vind tegenwoordig ook zelden meer iets en ook voor hoge prijzen.
Ik ben nog nooit naar een vintage beurs geweest want vaak moet je dan entree betalen, de kans dat je iets vind is heel klein en als je het vind zal het ook wel aardig prijskaartje aanhangen, want dan weten ze natuurlijk al wat de prijzen op marktplaats doen...
Ik denk dat je bij markten en dingen als Koningsdag misschien nog de meeste kans maakt. Jammer genoeg kan ik niet tegen drukte dus dat soort dingen sla ik altijd over.

De grote polly pockets kwamen wij wel vaak tegen op rommelmarkten, dan vooral die hele grote boot.

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

Bericht door Libby » 09-07-2016 18:10

Tja ook die super - cruiser heb ik al er is tegenwoordig maar weinig te vinden wat ik eigenlijk niet heb of het moet er al erg op lijken. dan koop ik t niet tenzij gesealed . Verder heb ik deze week toevallig nog een donkere P.P gevonden op Ebay !!!!
GEWELDIG !!! helemaal vergeten te melden maar t duurt dan ook nog 1 week voor ze er is.
12,50 incl. verz. t viel mij nog mee maar we hebben het over 1 popje !!
wel 3 jurkjes erbij maar toch ..... 12,50
niet nieuw maar ze zag er op de foto perfect uit als ze er is post ik ff foto.
greetz Libby p.s dit is mijn tweede echt donkere popje ik heb wel meer getinte. :D

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 09-07-2016 19:28

Leuk joh! Voelt altijd als zo'n overwinning hè, als je dan iets vind wat je nog niet hebt of wat je nog zoekt. Ik hoop dat ze snel bezorgd wordt en dat haar haar en andere spulletjes in goede staat zijn!

sansy1975
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-05-2016 11:28

Bericht door sansy1975 » 10-07-2016 14:40

Ebay vind ik altijd heel erg, daar word ik toch een partij hebberig van!!! :lol: :lol:
alleen houd het me tegen dat ik niet precies weet hoe het met verzendkosten of invoerkosten ofzo zit.
misschien dat het aantrekkelijker is om met meerdere van 1 aanbieder af te nemen om de kosten te spreiden

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 10-07-2016 17:20

Wat betreft invoerkosten: als je koopt bij een land dat aangesloten is bij de EU koopt, hoef je nooit invoerkosten of BTW te betalen.
Als je voor een bedrag hoger dan 22 euro incl verzendkosten bestelt van buiten de EU (Amerika, Canada etc) moet dit wel, hoeveel dit precies is kan je nakijken op de website van een of ander ministerie. Dit gebeurt meestal als het pakketje bezorgd wordt en moet contant voldaan worden.

De verzendkosten uit veel EU landen vallen redelijk mee. Als je dan met meerdere personen gaat bestellen, de verzendkosten verdeelt maar vervolgens nog binnen Nederland moet verzenden komt het er vaak op neer dat het helemaal niet zoveel duurder is dan wanneer je gewoon voor jezelf wat bestelt. Dat is tenminste mijn ervaring.

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

Bericht door Libby » 10-07-2016 17:25

volgensmij is het de kunst om bij ebay.nl te kijken.
Dan weet je zeker wie naar nederland verscheept en wat dat kost staat altijd onder aan de pagina aangegeven is mijn ervaring. Ik heb 1x 17 ,00 euro moeten bij betalen maar dat was bekend uit america.
het was trouwens voor de speelboom van de caring corners niet verkrijgbaar in Nederland.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 10-07-2016 17:30

Ik heb even gegoogled op de boom van caring corners. Die is leuk zeg! Vrolijke kleurtjes, vrolijke boom!
Had er nog nooit van gehoord maar wat een leuk ding!

Plaats reactie