PP Database

Vragen over Polly Pockets, vertellen over je nieuwste aanwinst of andere praatjes over dit onderwerp kan je hier kwijt

This is the place for you to ask questions, tell us about the newest addition to your collection or mention other items regarding Polly Pocket
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

PP Database

Bericht door Chantal » 08-03-2016 20:37

Mijn man heeft een paar vrienden die hier elke week komen computeren. Of beter gezegd programma's schrijven voor op de pc.
Mijn PP administratie (om het zo maar te noemen) is onoverzichtelijk en bestaat uit veel verschillende bestandjes en foto's.
Nu heb ik gevraagd om een database waar ik alle gegevens in in kan voeren incl bijbehorende foto's. Geen geklooi met losse fotootjes, losse lijsten, dingen vergeten op de ene lijst maar wel op de andere lijst verwerken...
Ik kijk er nu al naar uit! Zal wel even heel veel werk zijn om alles in te voeren, iets van 500 sets waarvan ik er 350 heb dus 350x minstens 3 foto's en info over popjes, jaartal, naam, bewegende onderdelen, of ie compleet is of niet, of er nog andere bijzonderheden zijn etc etc etc.

Wat ben ik een geluksvogel hè?!

Wim
Site Admin
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-02-2014 12:52

Bericht door Wim » 09-03-2016 07:55

Geen punt hoor we doen het graag voor je.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 20-03-2016 10:04

De mannen zijn al een heel eind opgeschoten :D
Ik kan de naam invullen, als er nog een andere naam voor de set is kan ik die ook opschrijven. Er is ruimte om de variaties van de set op te schrijven, bij welke collectie 'ie hoort en in welk jaar hij gemaakt is. Wat voor soort set het is bijvoorbeeld ketting, compact of speelset, Niet onbelangrijk: of ik hem al heb, nog zoek of dat ik hem al gekocht heb maar dat ie nog niet bezorgd is en of de set compleet is. Ik kan ook invullen wat de huidige waarde is van de set, heb een opmerkingenveldje waarin de info komt zoals het productnummer van Bluebird/mattel, wat voor popjes erbij zitten en of er nog bijzonderheden zijn en een veldje waar in ik linken kan zetten zodat ik makkelijk kan kijken waar de info ook alweer vandaan komt.

Dat zijn de velden die allemaal al werken. Dan krijg ik nog de mogelijkheid om de foto's erbij te zetten, een tabblad waarin ik op kan schrijven welke onderdelen kunnen bewegen en een tabblad waar ik foto's kan zetten van de onderdelen die ik nog mis. Ook komt er, als dit allemaal klaar is, nog de mogelijkheid om te sorteren op diverse dingen zoals of ik hem al heb en er komt een zoekfunctie in.

Voor de komende weken heb ik in elk geval genoeg te doen, ik heb de namen van de mij bekende sets ingevuld en dat zijn er in totaal 610. Daarvan heb ik er ongeveer 350 verzameld, maar van alle sets kan de informatie ingevuld worden en dat is best heel veel werk. Gelukkig wel leuk om te doen en het hoeft ook niet snel af, al doe ik er een jaar over is het nog geen probleem.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 26-03-2016 10:35

Afbeelding

En zo ziet het er dan uit

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

wow

Bericht door Libby » 29-03-2016 23:43

Ziet er professioneel uit zeg !
Wat heerlijk nu hoef je nooit meer te zoeken.
En kun je zonder moeite even kijken naar je eigen P.P verzameling !!
greetzzz Libby

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 30-03-2016 10:54

Ja ik ben d'r ook echt heel erg blij mee! Kan nu ook de missende onderdelen erin zetten met foto, dus popjes of dingetjes die ontbreken.

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 18-05-2016 22:02

Ik ben echt superblij met de database. Ik ben nog bezig met alle gegevens invoeren maar heb wel al (bijna) alle setjes ingevoerd met alleen de naam. Dat zijn er al 613!!!
En dan heb ik alle losse Polly/Pixie/Midge/Lulu/etc in hun necklace en pencil tops nog niet eens ingevoerd want daar zijn zo mega veel variaties van dat het niet grappig meer is :shock:

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 15-09-2016 08:45

*happyrunning* *cheer* *happyrunning*

Alle setjes waar ik het bestaan van af weet (618 stuks!) zijn nu ingevoerd, dat wil zeggen: naam, eventuele tweede naam, of er variaties van zijn en zo ja welke, uit welke serie hij komt, referentienummers van Bluebird en van Mattel, omschrijvingen, welke popjes erbij horen, wat er kan bewegen in de set, of ik hem heb en of hij compleet is, of dat er andere bijzonderheden zijn, er staat een link bij naar een informatiepagina etc etc etc.

Omdat er zeker van te zijn dat alles klopt wat ik ingevoerd heb ga ik alle setjes die ik heb nog eens nakijken, is er misschien iets afgebroken of verkleurd dat ik eerder niet zag, zijn er popjes bij die ik nog niet op de foto heb. Dat soort dingen. Ook wel veel werk, want de PP staan boven en mijn computer beneden dus alles plank voor plank uit de kast halen en meenemen, nakijken, als het nodig is schoonmaken en weer terug naar boven brengen. Maar dat is niet erg, het zijn tenslotte wel Polly Pockets en dat blijft leuk :D

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

Wat Geweldig !!!

Bericht door Libby » 15-09-2016 10:05

in 1 woord Super !!! Chantal hier zal je echt veel plezier van hebben !
komt alles ook op jaartal ??? chronologisch
Te beginnen bij ..... 1982 ???
Nou ik ben benieuwd !! 8) :D :D

Libby
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-02-2016 21:31

Wat Geweldig !!!

Bericht door Libby » 15-09-2016 10:05

in 1 woord Super !!! Chantal hier zal je echt veel plezier van hebben !
komt alles ook op jaartal ??? chronologisch
Te beginnen bij ..... 1982 ???
Nou ik ben benieuwd !! 8) :D :D

Plaats reactie