Startende verzamelaar :-)

Vragen over Polly Pockets, vertellen over je nieuwste aanwinst of andere praatjes over dit onderwerp kan je hier kwijt

This is the place for you to ask questions, tell us about the newest addition to your collection or mention other items regarding Polly Pocket
Plaats reactie
Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 28-09-2015 21:33

Hoi 10eke.

Welkom op het forum! Leuk dat je je hebt aangemeld.
Leuk om samen te verzamelen, zeker omdat het voor jou ook jeugdsentiment is.
Ik spaar alle kleine setjes en ik weet dat Anne-Marie dat ook doet, dus sets tussen 1989 en 2002/2008 en dan ook de kleurvariaties. En soms komen er nog andere dingen bij, ik heb bijvoorbeeld een paar PP rolschaatsen staan en Anne-Marie heeft een paar PP kinderschoentjes.
Het is helemaal aan jou, je kunt ook alleen sets die je leuk vind sparen, of alleen de kleine popjes of juist de sets met de grotere popjes of alleen de magnetische. Met verzamelen is er niemand die kan zeggen hoe je het moet doen of wat je wel of niet mag verzamelen. Sommige mensen verzamelen sets en omdat ze (hun klein-kinderen) ermee laten spelen maakt het hen niet uit of de goeie popjes erbij zitten. Ik verzamel de sets zoals ze waren en dat wil zeggen dat ik ook veel sets heb waarvoor ik op zoek ben naar de bijbehorende popjes en da's soms best heel lastig zoeken (en duur).
Wat bedoel je met structuur erin brengen? Overzicht in wat je hebt en wat je zoekt of in het opbergen? Heb je al eens op de Amerikaanse website gekeken over Polly Pockets (zie links hier elders op het forum)? Daar staan lijsten met foto's per jaar. Hier op het forum staan ook bij elk jaar een lijst met de namen van de sets die er zijn (geen foto's). Zoiets zou je kunnen gebruiken om er voor jezelf structuur in aan te brengen. Hoe je dat doet is aan jou, ik weet niet wat jij fijn vind of makkelijk. Ik houd aan de hand van de lijsten die ook hier op het forum staan bij wat ik al wel heb of wat ik nog zoek en welke onderdelen dat ontbreken. Ik heb deze lijsten dus ook op mijn pc staan. Wat ik heb is groen gekleurd, wat ik gekocht heb maar nog niet opgestuurd is is paars en wat ik zoek is gewoon zwartgekleurd. Dan heb ik nog een aparte lijst met ontbrekende onderdelen. Qua indeling in de kast staat het waar plek is. Wel uit de zon want ze verkleuren snel onder invloed van zonlicht.

De waarde van dubbele sets is voor mij van een aantal dingen afhankelijk, namelijk:
1. Zitten de bijbehorende popjes en accessoires erbij, die ook echt origineel bij de set hoorden en zijn deze popjes in goede staat (dat wil zeggen: gezichtje of verf niet beschadigd, niet lam etc.)
2. Is de set in goede staat? Niet beschadigd of verkleurd, geen ontbrekende of gescheurde decoraties, doen lampjes en muziekjes het nog?
3. Is het een set die moeilijk te vinden is of niet. Hier krijg je hoe langer je spaart meer inzicht in. Het ziekenhuisje uit 1995 is bijvoorbeeld behoorlijk lastig te vinden. Kijk eens op marktplaats naar wat voor prijzen daar gevraagd worden. Je kunt wel naar Amerikaanse prijzen kijken en daar hier hetzelfde voor vragen maar de kans dat je het dan verkoopt is nihil.


Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en zo af en toe eens komt vertellen over wat voor mooie vondsten je hebt gedaan qua Polly Pockets. Ik ben erg benieuwd naar jullie verzameling! Vinden jullie ze vooral via internet of ook op markten en dergelijke? Bij mij staat het momenteel een beetje stil want vrijwel alle sets die aangeboden worden heb ik al :oops:


Groetjes

Chantal

Chantal
Site Admin
Berichten: 1066
Lid geworden op: 06-02-2014 15:19

Bericht door Chantal » 08-10-2015 08:36

Hoi Ineke,

Heb je nog wat gehad aan de tips die ik gaf?

Groetjes,
Chantal

Plaats reactie